Environmental education related to climate change of university teachers as a strategy that contributes to sustainable development

Authors

  • Masayuki Miyazaki Universidad Santa Clara de Asís, Dirección General de Extensión Universitaria. Caaguazú, Paraguay
  • Claudia Daniela Carrillo González Universidad Nacional de Asunción, Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. San Lorenzo, Paraguay.

DOI:

https://doi.org/10.26885/rcei.11.2.27

Keywords:

climate change, environmental education, sustainable development

Abstract

This study examines climate change related environmental education amongst the teachers of the National University of Asunción, and proposes measures that can contribute to sustainable development. The research follows a qualitative approach, with a non-experimental and descriptive design. As a data collection instrument, semi-structured personal interviews—based on a questionnaire—were used. The study identifies that the teachers have an adequate perception of climate change. However, it is evident that they have medium levels of knowledge about the scientific information that supports the subject. It was observed that there was a need to strengthen this knowledge in order to avoid barriers in transmitting the subject to the students. On the other hand, the teachers have a positive attitude towards contributing to the care of the environment. The study also recognizes the need to introduce pedagogical proposals that promote a better understanding of the subject and favors the training of future professionals in sustainability.

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Author Biographies

Masayuki Miyazaki, Universidad Santa Clara de Asís, Dirección General de Extensión Universitaria. Caaguazú, Paraguay

Masayuki Miyazaki es Licenciado en Ciencias Mención Química por la Universidad Nacional de Asunción. Especialista en Educación Ambiental por Kyoto Environmental Activities Association, Japón. Máster en Desarrollo Local Sostenible por la Universidad Nacional de Asunción. Docente de la Universidad Nacional de Asunción y de la Universidad Santa Clara de Asís.

Claudia Daniela Carrillo González, Universidad Nacional de Asunción, Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. San Lorenzo, Paraguay.

Claudia Daniela Carrillo González es Licenciada en Ciencias Mención Geología por la Universidad Nacional de Asunción. Especialista en Didáctica Universitaria por la Universidad Nacional de Asunción. Docente de la Universidad Nacional de Asunción.

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Published

2022-12-29

How to Cite

Miyazaki, M., & Carrillo González, C. D. (2022). Environmental education related to climate change of university teachers as a strategy that contributes to sustainable development. Revista Científica Estudios E Investigaciones, 11(2), 27–37. https://doi.org/10.26885/rcei.11.2.27

Issue

Section

Artículos Originales