Academic Mobility Experience: Cultural and Educational Enrichment within the Erasmus+ Project Framework

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26885/rcei.13.2.184

Keywords:

academic mobility, internalization, educational practice

Abstract

Within the framework of the Erasmus+ project between the Universidad Iberoamericana, Paraguay and the University of Beira Interior in Covilhâ, Portugal, an academic mobility experience was carried out. This article describes the experiences gained during the stay, highlighting the similarities and differences in the educational field, specifically in the areas of economics and finance. Meetings with various academic authorities and tours of the facilities allowed a fruitful exchange of ideas and practices. The program has strengthened alliances between both institutions and opened new opportunities for future collaboration.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Tania Romero, Universidad Iberoamericana. Asunción, Paraguay

Licenciada en Administración de Empresas. Docente de la Carrera de Ciencias Empresariales en la Universidad Iberoamericana.

Hugo Speratti, Universidad Iberoamericana. Asunción, Paraguay

Licenciado en Psicología. Magíster en Metodología en Investigación Científica. Especialista en Gestión Educativa. Técnico Docente en Integración Pedagógica de las TIC. Técnico Docente en Educación Inclusiva. Técnico Docente en Planificación y Proyectos Educativos. Docente de la Universidad Iberoamericana, Universidad Nacional de Asunción y Universidad Nacional del Este.

References

ANEAES. (2023). Matriz de Calidad de Carreras de Grado. Agencia Nacional de Evaluación y Acreditación de la Educación Superior. http://www.aneaes.gov.py/v2/application/files/7117/0273/9548/Matriz_de_Calidad_de_Carreras_de_Grado_uv_pdf

Brandenburg, U., y De Wit, H. (2011). El fin de la internacionalización. Educación superior internacional, (62).

De Wit, H., Hunter, F., Howard, L., y Egron-Polak, E. (2015). Internationalisation of higher education. Brussels: European Parliament, 10, 444393.

Hudzik, J. K. (2011). Comprehensive Internationalization: From Concept to Action. *NAFSA: Association of International Educators.

Knight, J. (2005). Un modelo de internacionalización: respuesta a nuevas realidades y retos. Educación superior en América Latina. La dimensión internacional, 1-38.

Universidad de Beira Interior. (2024). Oficina de Internacionalización y Cooperación. https://www.ubi.pt/entidade/gisp_unita

Published

2024-12-27

How to Cite

Romero, T., & Speratti, H. (2024). Academic Mobility Experience: Cultural and Educational Enrichment within the Erasmus+ Project Framework . Revista Científica Estudios E Investigaciones, 13(2), 184–192. https://doi.org/10.26885/rcei.13.2.184

Issue

Section

Temas de Actualidad

Most read articles by the same author(s)